Cada cop són més els recursos digitals que es
poden utilitzar a l’aula, per tant, no podem desaprofitar aquestes oportunitats
per formar els alumnes en l’era digital. Formar els alumnes cap a una correcte
utilització d’aquestes eines els ajudarà a desenvolupar-se millor en aquest
sector i a poder ordenar una mica aquesta abundant informació que els envolta.
Les classes d’educació física són un lloc
idoni per a treballar-les. Mitjançant aplicacions mòbils com “Playground,
Endomondo o Strava” els alumnes poden enregistrar la seva activitat en forma de
passos, córrer, pulsacions... molt útils per treballar condició física. Al
final de les sessions els alumnes poden fer una captura de pantalla de
l’aplicació i enviar-la via whattsapp al grup classe. Els arxius d’aquest grup
es podran descarregar i anar al drive de la professora.
Per poder veure una progressió en els
aprenentatges de les habilitats més analítiques com pot ser l’atletisme o la
gimnàstica, els alumnes poden enregistrar vídeos amb el seu dispositiu mòbil i
enllaçar-ho a una presentació “Slideshare”. Els mòbils poden ser una eina molt
útil i potent per a l’enregistrament i edició de vídeos.
Una altre eina molt útil per treballar les
activitats al medi natural amb els alumnes és l’aplicació “Instamaps”. A través
d’ella podem crear el nostre propi recorregut i mapa. Un cop realitzat podem
traslladar aquest mapa en paper o al GPS a través del track creat en
l’aplicatiu.
Per avaluar els coneixements més teòrics de
l’assignatura sortirem dels exàmens més tradicionals i els realitzarem amb
l’aplicació “Kahoo.it”. Aquesta eina virtual ens permet avaluar els
coneixements d’una forma més creativa i dinàmica.
Les avaluacions i coavaluacions grupals es
faran a través del “Google Drive”
També durant la unitat de programació es
crearà un # on cada alumne penjarà a “Twitter o Instagram” aquelles activitats
actives i saludables que realitzi al seu dia a dia.
Finalment, per els professors també existeix
una aplicació molt útil que ens permetrà enregistrar aquell 10% d’actitud a
vegades tant difícil d’avaluar. “Classdojo” ens permet seguir individualment a
cada alumne i al conjunt de la classe a través d’una sèrie d’indicadors
positius i negatius, per obtenir una qualificació al final del procés.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada