divendres, 4 de desembre del 2015

Les TIC al centre de secundària

El centre en qüestió és un institut públic del Vallès. L’institut consta de gairebé uns 500 alumnes i 50 professors, dividit en tres línies d’ESO, dues de batxillerat, una de Cicle Formatiu de Grau Mig de conducció d’activitats físiques en el medi natural i una de Cicle Formatiu de Grau Superior d’animació d’activitats físiques i esportives. Pel que fa a les TIC el centre disposa de dues aules d’informàtica i cada classe està equipada amb ordenador i projector, inclús el gimnàs on es realitza educació física.

Durant el primer període de pràctiques hem pogut observar els comportaments tecnològics que es duen a terme en les classes al centre educatiu i realment no ho utilitzen regularment a l’aula. El que sí que hem pogut comprovar és que els professors utilitzen els projectors, els vídeos i internet per conduir l’aprenentatge de l’alumnat, però res més tecnològic que això. En la secundària els alumnes tenen prohibit els mòbils en l’horari lectiu i només al batxillerat i als cicles formatius els hi és permès dur els ordinadors a l’aula.

Els professors d’educació física utilitza molt poc les TIC a les seves classes, només en casos puntuals com poden ser les classes de ball a través de vídeos, les classes teòriques a través del projector o amb les curses d’orientació a través del GPS. Aquests professors però, si que utilitzen una aplicació mòbil per passar llista i puntuar el 10% d’actitud dels alumnes mitjançant el “Class dojo”.

Quan li vam comentar la possibilitat d’incorporar les TIC a l’aula ens va comentar que ell no domina gaire les noves tecnologies i li costaria molt poder-les incorporar a l’aula. Ens comentava també però, que la incorporació de les noves tecnologies a l’aula ha de ser i serà el futur de l’educació. Per això poc a poc s’intentaria reciclar per anar-les incorporant.


A nivell digital doncs, els professors d’educació física d’aquest centre fan un treball puntual en determinades ocasions, però no estan integrades com a metodologia de treball. D’altre banda, el professor té molta voluntat a iniciar aquesta nova metodologia però té poca formació i per això no ho utilitza.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada