El centre en qüestió
és un institut públic del Vallès. L’institut consta de gairebé uns 500 alumnes i
50 professors, dividit en tres línies d’ESO, dues de batxillerat, una de Cicle
Formatiu de Grau Mig de conducció d’activitats físiques en el medi natural i
una de Cicle Formatiu de Grau Superior d’animació d’activitats físiques i
esportives. Pel que fa a les TIC el centre disposa de dues aules d’informàtica
i cada classe està equipada amb ordenador i projector, inclús el gimnàs on es
realitza educació física.
Durant el primer període
de pràctiques hem pogut observar els comportaments tecnològics que es duen a
terme en les classes al centre educatiu i realment no ho utilitzen regularment
a l’aula. El que sí que hem pogut comprovar és que els professors utilitzen els
projectors, els vídeos i internet per conduir l’aprenentatge de l’alumnat, però
res més tecnològic que això. En la secundària els alumnes tenen prohibit els
mòbils en l’horari lectiu i només al batxillerat i als cicles formatius els hi
és permès dur els ordinadors a l’aula.
Els professors d’educació
física utilitza molt poc les TIC a les seves classes, només en casos puntuals
com poden ser les classes de ball a través de vídeos, les classes teòriques a
través del projector o amb les curses d’orientació a través del GPS. Aquests professors
però, si que utilitzen una aplicació mòbil per passar llista i puntuar el 10% d’actitud
dels alumnes mitjançant el “Class dojo”.
Quan li vam
comentar la possibilitat d’incorporar les TIC a l’aula ens va comentar que ell
no domina gaire les noves tecnologies i li costaria molt poder-les incorporar a
l’aula. Ens comentava també però, que la incorporació de les noves tecnologies
a l’aula ha de ser i serà el futur de l’educació. Per això poc a poc s’intentaria
reciclar per anar-les incorporant.
A nivell digital
doncs, els professors d’educació física d’aquest centre fan un treball puntual
en determinades ocasions, però no estan integrades com a metodologia de
treball. D’altre banda, el professor té molta voluntat a iniciar aquesta nova
metodologia però té poca formació i per això no ho utilitza.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada